
Az álláskeresés elengedhetetlen része, hogy álláskereső portálokat, online fórumokat, facebook tematikus csoportokat, linkedin posztokat figyelemmel kövessünk. Azonban nem elég ezeket követni, arra is érdemes figyelnünk, hogy milyen képet közvetítünk magunkról az online térben. Két részes cikksorozatban, ezt fogom körüljárni.
Igenis fontos, hogy online is jelen legyünk, egy száraz önéletrajzot árnyalni tud a közösségi médiában hagyott nyomunk. Nem mondom, hogy minden munkakörnél megnézi a HR-es a profiljainkat, de vannak olyan esetek, amikor pont a megosztott tartalmak, vagy beállított munkahelyek miatt találnak ránk. Emiatt a közvetített képpel nagyon érdemes vigyázni. Mit érdemes végig gondolni aktív álláskeresőkét?
- Ki mit láthat? Mára már be lehet úgy állítani a profilokat, hogy mi legyen nyilvános és mit lássanak csak a barátok, közeli ismerősök.
- Nyilvános csoportba írt hozzászólásunkat kétszer gondoljuk végig, és a posztok helyesírására nagyon ügyeljünk. Ezek apró dolgoknak tűnhetnek, de egy-egy cikk megosztása sokat elárulhat a jelentkezőről.
- Nem azt mondom, hogy ezentúl vonuljunk vissza a közösségi médiától, csak legyünk következetesek és normális közlési szabályokat tartsuk be. Véleményt mindig lehet mondani, csak nem mindegy milyen formában.
Érdemes olyan beállításokat alkalmazni, ami a tartalmainkat nem mindenki számára teszik elérhetővé. Az alap információkat pedig érthetően, valósághűen feltüntetni (név, munkahely, munkakör). Mindenki tisztában van azzal, hogy a Facebook profilt a felhasználók elsősorban magáncéllal indítják, azonban nem egészséges, álláskeresési célból pedig egyáltalán nem előnyös, ha mindent kiposztolunk magunkról nyilvánosan. Használjuk okosan ezt a felületet, teremtsünk új kapcsolatokat, építsük személyes márkánkat szakmai csoportokba. A szakmai csoportokban egy-egy téma felvetéséhez írt hasznos hozzászólással is felhívhatjuk magunkra a figyelmet. Figyeljünk az álláskeresési csoportok hirdetéseire, kövessünk be egy-egy érdekes vállalatot.
Sokan mondják, hogy a szakmai „facebook” a Linkedin. Valóban ezen az oldalon munkával, szakmai kérdésekkel foglalkozó posztok, tartalmak olvashatóak és a szakmai kapcsolati tőke növelésére alkalmas. A Linkedin felhasználók száma megközelíti Magyarországon az 1 milliót (Facebook felhasználók száma 5,77 millió – 2018-as adat alapján). A toborzók, HR-esek többsége pedig itt is keres. Így mire figyeljünk a profilunknál: minden legyen valós (név, iskola, munkahely stb.), a lényeges információkat tartalmazza (pl. tapasztalatoknál a hívószavakat), a kezdő rész legyen figyelemfelkeltő. A felület angol nyelvű, a kitöltés szövege azonban lehet magyar, ha amúgy sem beszélünk angolul. Jó minőségű fotót használjunk és igyekezzünk bővíteni az ismerősi körünket.
2018 szeptemberében a magyar Instagram felhasználók száma közel 2 millió fő. Több, mint fele a felhasználóknak 18 és 34 év közötti, vagyis nagyobb arányban a fiatalabb generáció használja. Elsősorban képek megosztására, történetek képekben való elmesélésre alkalmas. Kisebb mértékben használják egyenlőre a HR-esek keresésre, inkább csak egy-egy speciálisan fiataloknak szánt pozíciónál, illetve hirdetések feladására.
Olyan képet tükrözzünk magunkról, ami alapján szerintünk egy jövőbeni munkáltató szívesen dolgozna velünk. Oszd meg ezt a cikket, hátha másnak is hasznosak az itt olvasott tippek. Sikeres álláskeresést! Három nap múlva jön a következő rész. Kövess!